Jump to content

- - - - -

Forza Motorsport 4 Review



Posted Image

Anul acest a fost ca zgarcit cu noi cand vine vorba de simulatoare de curse. Bine, am avut cateva titluri bune, dar in mare aceasta nisa de piata a fost cam marginalizata de producatorii mari, fiind mai mult gen mai agreeat de producatorii indie. Asta nu inseamna ca nu avem an de an un NFS nou… Doamne fereste…! Totusi, dupa un Dirt care chiar mi-a facut placere sa il critic a venit randul unei exclusivitati sa cada in mainile mele. Acesta in cauza fiind Forza Motorsport 4 pentru Xbox 360. Iar cand spun exclusivitate, asta inseamna ca este numai pentru acea platforma … nu pentru PC… nu pentru PS3… nu pentru nici-un alt sistem! Da?!
Daca e sa compar cu alte titluri care si-au facut loc in inimilor fanilor acestui gen, Forza  este un joc pentru toata lumea. Accesibil din mai toate punctele de vedere, placut, usor de controlat si dibuit, chiar si pentru cei mici, dar mai presus de toate astea, acesta reuseste sa isi tina jucatorul in fata ecranului. Un lucru greu de facut daca analizam miliardele de ore pierdute in shootere de multi gameri. Ceea ce Forza face bine, si spun asta cu tarie, este sa ofere jucatorului o experienta croita pentru oricare dintre clasele de gameri, dar, si noilor veniti, care pur si simplu doresc sa conduca o masina intr-un mediu virtual, lucru care se reflecta in meniul jocului si in modurile implementate. Acum, este probabil sa supar cativa dintre fanii seriei GranTurismo, dar, daca e sa compar cele doua meniuri, Forza are cel mai intuitiv si usor de naviagat meniu dintre toate simulatoarele de curse pe care le-am incercat pana acum. Jucatorul nu isi prinde urechile intre zecile sub-meniuri si nici interfata nu te induce in eroare… este direct, intuitiv si extrem de bine marcat. Astfel, oricine pune mana pe un controler poate sa priceapa ceva din el!
Modul Wolrd Tour este cel catre o sa se orienteze jucatorii cu vechime in serie, avand in vedere ca acesta este practiccampaniajocului. Un lucru care mi-a placut foarte mult, este felul in care progresezi in acest joc. Avansarea nu este chiar atat de tipica, asa cum GT sau NFS ne-au obisnuit, Forza optand pentru o abordare pe cat de ciudata, pe atat de placuta. Nu trebuie sa termini o cursa pentru a debloca altele, ci mai degraba, jocul iti alcatuieste experienta in functie de masina ta si de restul vehiculelor pe care le alegi, astfel fiind mult mai usor completarea jocului, dar si exprienta reusind sa fie total diferita! Un exemplu clar este felul in care incepi o cursa. Daca de exemplu selectezi una care nu este prea indicata pentru nivelul masini tale, jocul te intreaba daca nu cumva vrei sa o upgradezi pentru a avea o performanta mai mare pe pista. Placut? Da! Surprinzator este sa vezi un o masina de familie cum se infrunta cu masini de multi cai putere, si ca mai si castiga! Totusi, totul are o limita. Poti sa duci o masina pana in panzele albe cu upgrade-urile, dar pana la un punct! Acolo intra in joc limitarile in performanta, iar atunci esti obligat sa schimbi masina… chiar daca asta se poate intampla undeva pe la o treime din campanie.
Iar daca asta nu era destul, felul in care progresezi in nivel este strans legat de alegerile tale in joc. Astfel, daca de exemplu esti fan al acelei companii care produce Mustang, pentru ca nu putem spune pe post Ford ca ne arde CNA-ul, jocul te recompenseaza pentru acest lucru, chiar recompenseaza! Daca doresti sa joci doar cu o anumita marca, atunci noi bonusuri se vor deschide pentru tine in magazinul jocului, precum noi spoilere sau reduceri la anumite piese. Din acesta privinta, Forza reusind, in ceea ce GT nu a excelat pana acum. Sa te lase sa ajungi la jumatatea jocului cu masina cu care ai inceput. Bine… modificata masiv, semanand cu ceva din filmul ala cu masini rapide si cu cheliosi, ca daca spunem Fast and Furios iara ne arde CAN-ul ca” “Cica facem reclama d’aia ascunsa!” .Completarea acesteia iti da un sentiment de implinire, dar daca ai si un televizor mare, un faras si o matura pentru a aduna falcile de pe podea ale prietenilor. Cu toate astea, nici modurile single race nu sunt lasate la voia intamplarii, acesi prieteni putand sa se joace cu tine co-op sau versus, ridicand si mai mult orele de gameplay.
Dar hai sa fim seriosi… este un joc cu masini si multi sunt interesati de modelele prezente in joc. Ei bine, aici Forza nu dezamageste. Sigur, nu este GT care iti oferea cel putin doua variatii pentru acelasi model de masina, dar vehiculele prezente sunt destule cat sa tina jucatorul interesat. Acestea se debloceahza in functie de nivelul tau, iar felul in care sunt prezentate in garaj este o senzatie unica. Un alt lucru care mi-a atras atentia, este faptul ca jocul te lasa sa iti alegi o masina din cele 10, 15 masini deblocate, masina pe care o primesti gratuit… un fel de sponsorizare daca doriti. Iar daca mai adaugam aici ceea ce am spus mai sus, vis a vis de loaialitatea fata de o marca, jocul poate provoca o usoara experienta, jucatorul fiind tentat sa termine campania de mai multe ori pentru a vedea ce ii rezeva afilierea cu o anumita marca.
Inainte sa incep sa discut despre control, trebuie sa subliniez un lucru. Jocul vine integrat cu susport pentru Kinect, dar, avand in vedere ca la momentul review-ului nu aveam acces la unul, cu toate eforturile depuse. Totusi, promit un pod review pe aceasta tema cum fac rost de unul, asta pentru ca am auzit numai lucruri bune. Acestea fiind spuse… controlul masinilor. Ei bine… sunt usor dezamagit. In momentul in care am incercat sa controlez masina cu un controler traditional obiectiile mele erau zero, asta pana cand am conectat un volan la consola si am avut o mica, mare problema. Jocul are un lag ingrozitor intre volan si raspunsul masinii in timpul gameplay-ului. Iar inainte ca cineva sa se apuce sa imi explice ca n-am folosit un volan oficial, o sa ii aduc aminte ca graba strica treaba! Am folosit trei modele diferite de volane, unul dintre acestea fiind cel oficial, iar rezultatul este acelasi. Nu este sesizabil in primele stadii ale jocului, dar, cand ajungi la ceva cai putere, aceasta intarziere de transfer de informatii intre volan si joc devine agasanta. Mai mult, poti pierde curse din aceasta cauza. Cu toate astea, mai indoiesc ca multi o sa joace cu un volan, dar pentru cei care o fac, asteptati patch-uri inainte sa il conectati, Microsoft promitand ca va corecta aceasta problema.
Nu ai Xbox Live? Iti place Forza … doresti sa joci online? Asta e un motiv bun pentru a fii un subscriber Gold. Jocul suporta acum 60 de jucatori pe acesi pista, fiind una dintre cele mai frenetice si nebunesti experiente online pe care le-ai incercat pana acum. Nimic nu este mai satisfacator decat sa iesi pe primul loc intre alti 60 de oameni pe care nu ii cunosti, asta daca nu te-au scos altii de pe pista. Forza reuseste sa ofere o pledoarie de moduri online cu care sa isi imbie jucatorii la si mai multe ore de joc. Nu odata am lasat controler-ul joc, doar ca dupa 20 sau 30 de minute sa il ridic si sa intru intr-o noua sesiune!




Experienta grafica pe care Forza 4 o are de oferit a fost putin si peste asteptarile mele… asta pana cand am vazut anumite elemente. Jocul arata superb, modele masinilor si iluminarea facand atmosfera sa arate exceptional. Totusi, exista un mic impediment grafic care o sa displaca multor. Motorul fizic si aspectul masinilor dupa impact. In momentul in care lovesti o masina aceasta se comporta cat de cat real, atat cat permite motorul jocului, totusi, aspectul masinii si deformarea caroseriei este cea mai ciudata chestie pe care am vazut-o in ultima vreme. O piesa din masina odata lovita isi schimba aspectul vizual, dar aspectul este absolut infiorator. Textura este modifica doar vizual, iar parametrii modelului in sine raman inedintici. Astfel tu o sa ai o masina busita din toate directiile, dar in momentul in care treci pe langa un parapete o sa scapere scantei din nimic, asta pentru ca masina nu isi schimba structura. Este un minus notabil si stirbeste din experienta grafica, care pe de alta parte chiar este placuta. Atmosfera si pistele sunt modelate bine, iar sunetul jocului este si el un deliciu, asta pentru Jeremy Clarkson este prezent ca narator pentru a introduce noii jucatori in mrejele si itele jocului.
Nu pot spune ca Forza Motorsport 4 este o deviere atat de mare de la reteta originala, dar nici faptul ca nu este un pas notabil inainte in serie. Ceea ce face, face bine si asta se reflecta in experienta generala. Are acel ceva care sa te tina in fata monitorului cel putin 100 de ore fara doar si poate, ba chiar mai mult daca esti un pasionat al sporturilor auto. Noi la Zon@ recomandam in aceasta saptamana acest titlu si va asteptam pe canalul nostru de youtube “Arealit” si pe siteul nostru Arealit.tv cu variantele integrale ale review-ului.

Extaziuss Sponsor



Extaziuss @ Facebook




Staff-ul Comunitatii Extaziuss

Founder

TheRattiK

Administratori

Fabianski
hardisk®
Skandisk

Moderatori Globali

Community Feeds

Recent Topics


Top Users


Random Files